Om Gustaf & Evita

Gustaf och Evita startade på Kungsholmen i Stockholm 1994.

Företaget grundades av Catherine Magnusson Erntsen (fd Persson) och Paul Tronet.

Paul hade många års erfarenhet i reklambranschen och Catherine var utbildad inom design och mönsterkonstruktion.

Båda hade ett brinnande intresse för hundar.

Valet av företagsnamn var enkelt.

Gustaf var Pauls tax och Evita var Catherines yorkshireterrier.



-2002

G&E jobbar fortfarande med många leverantörer som varit med sen starten.

All design och alla prover tillverkas fortfarande här i Sverige.

Samtliga våra produkter tillverkas inom EU och vi tänker självklart miljösmart för vår framtid.

G&E har en provgrupp som testar alla nya produkter på sina vovvar.

Vi har alltid varit tidiga och legat långt i framkant med utvecklingen av vår design.

Vi är mycket lyhörda för våra kära kunders önskemål.

I och med att alla raser har skiftande behov har det varit en kul resa att följa hur populariteten mellan raserna har växlat under åren.

Idag finns G&E:s produkter i välsorterade djurbutiker i Sverige och Norge.

-1995

Tanken var att bygga ett varumärke för våra fyrfota vänner.

Grundpelarna i företagsfilosofin var mjuka, smidiga, vattentåliga material med bra passform i smart och trendig design.

Gustaf och Evitas produkter blev snabbt populära bland Stockholms hundägare.

Främst för sin höga kvalitet men också för att husse och matte genom sin hund kunde framhålla sin egen stil.

Under 10 års tid hade G&E en egen ateljé där man kunde få specialbeställda och måttsydda produkter.

Tusentals hundar måttades och önskemålen var väldigt olika.

Allt från skyddsvästar för bombhundar, jaktdressar, motorcykelluvor och rehabprodukter till rena modedetaljer för den verkligt trendkänsliga vovven.

G&E:s tanke var från början och är fortfarande att kunna erbjuda sina kunder smakfulla kreationer som ligger rätt i tiden.

Media lät inte vänta på sig. Tv och tidningar skrev spaltmetrar om ”Sveriges första Modehus för hundar”.

Genom åren har G&E medverkar i modevisningar, reklam, tv-program, filminspelningar och välgörenhetsevenemang.

Det har både varit roligt och stärkande för varumärket. I tre års tid hade G&E till och med ett samarbetsavtal med prestigefyllda varuhuset Harrods i London.

Intresset för G&E:s produkter växte och sortimentet återfanns hos allt fler återförsäljare runt om i Sverige.